Czy można schudnąć bez diety?

Kategorie Odchudzanie

Wydawać by się mogło, że odchudzanie bez diety jest niemożliwe. Nic bardziej mylnego! Dieta to tylko jeden z elementów procesów odchudzania, bez którego jak najbardziej – można się obejść. Co zatem należy robić by schudnąć? O co należy zadbać? Jak wygląda proces odchudzania bez diety?

Odchudzanie bez diety – trening, trening i jeszcze raz trening

O ile bez zmiany nawyków żywieniowych może się obejść, o tyle bez zmiany w trybie życia i aktywności już nie. Trening jest według wielu specjalistów najbardziej istotnym elementem odchudzania. To właśnie podczas ćwiczeń generujemy zapotrzebowanie na energię, którą pozyskujemy między innymi z odłożonej tkanki tłuszczowej.

Rola aktywności fizycznej jest zatem… ogromna. Wręcz można powiedzieć, że odpowiedni trening jest kluczowy dla odchudzania. Powinien towarzyszyć każdej diecie (za wyjątkiem głodówek).

Jak ćwiczyć by schudnąć?

Przede wszystkim, plan treningowy musi zostać dostosowany do możliwości motorycznych danej jednostki. Oczywistym jest, że osoby prowadzące aktywny tryb życia będą trenowały znacznie ciężej, aniżeli osoby prowadzące siedzący tryb życia. Jest jednak cecha wspólna, a mianowicie – minimalny czas treningu.

Aby organizm pobierał energię z tkanki tłuszczowej musimy trenować minimum kilkanaście-kilkadziesiąt minut. W pierwszej kolejności bowiem będzie korzystał z dostarczanych na bieżąco węglowodanów.

Trening powinien być oparty na ćwiczeniach aerobicznych. Aeroby to między innymi: bieganie, jazda na rowerze czy pływanie. Wielu ekspertów zalicza również do nich nordic walking – marsz z kijkami.

Jak powinien wyglądać plan treningowy na odchudzanie?

  • Każdy trening musi mieć odpowiednią objętość, tj. jego czas trwania powinien oscylować w granicach 45-60 minut. Jeśli jednak korzystasz z mniej wymagających ćwiczeń, Twoja aktywność może trwać nawet 90-120 minut.
  • Niezwykle ważnym aspektem jest tzw. progresja treningowa. Co przez to rozumiemy? Bezustanne zwiększanie obciążenia treningowego. Dzięki temu, organizm będzie stale stymulowany do większego wysiłku, co wpłynie nie tylko na utratę zbędnych kilogramów, ale także podkreślenie mięśni.
  • Plan treningowy powinien uwzględniać także intensywność. Według licznych badań, najefektywniejszy trening odchudzający to taki, którego intensywność oscyluje w granicach 60-80% maksymalnego tętna.

A może jednak zmiana nawyków żywieniowych?

Wyklucz ze słownika słowo dieta i zamień je na „zmiana”. Wszak, nie musisz korzystać z radykalnych diet głodówkowych, możesz jedynie lekko zmodyfikować swoje odżywianie. Kiedy zrezygnujesz z wysokokalorycznych, tłustych i bogatych w cukry proste posiłków, to efekty treningu przyjdą znacznie szybciej.

Warto przy tym zauważyć, że jeśli odchudzamy się bez diety – musimy przynajmniej kontrolować ilość spożywanych kalorii i nie dopuszczać do ich zwiększenia. Wszak, na skutek ciężkiego, wyczerpującego treningu może dojść do zwiększenia apetytu. To z kolei doprowadzi do sytuacji w której, mimo realizacji planu treningowego – waga będzie stała w miejscu.

Dodatkowo, procesy odchudzania można wspierać suplementami diety. Szczególnie zaleca się te, które usprawniają pracę układu trawiennego. Doskonale sprawdzą się preparaty wzbogacane błonnikiem, kwasem chlorogenowym lub kwasem hydroksycytrynowym.

Zanim jednak zdecydujemy się wykorzystać jakiekolwiek suplementy diet, warto zapoznać się z ich opiniami i recenzjami. Wszak, na rynku dostępnych jest wiele różnych preparatów, których skuteczność jest bliska zeru.

Zdecydowanie polecamy wykorzystywać suplementy typu Premium, tj. nieco droższe, innowacyjne formuły, których skuteczność została potwierdzona badaniami klinicznymi. Do takich rozwiązań zaliczamy między innymi:

  • tabletki Acai Berry Extreme
  • błonnik witalny Fibre Select
  • czystek w tabletkach – Cistus Plus

Bez względu na to, czy będziemy korzystać z treningu, diety czy suplementów – kluczowe w procesach odchudzania jest nasze ZAANGAŻOWANIE. Konsekwencja i upartość w dążeniu do celu pozwoli Ci schudnąć niezależnie od zastosowanych metod.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *