Odchudzanie po 50. roku życia

Kategorie Odchudzanie

Według szacunków, aż 60% kobiet powyżej 50. roku życia narzeka na nadwagę. To problem, który częściowo uwarunkowany jest przez okres menopauzalny. Wszak, wejście w okres starości powoduje nieodwracalne zmiany w organizmie.

Menopauza, jako przyczyna nadwagi u kobiet

Podczas menopauzy dochodzi do nieodwracalnych zmian w układzie trawiennym. Metabolizm zwalnia, co bardzo szybko skutkuje nadwyżkami materiału energetycznego. Tym, bardziej, ze apetyt może wzrastać.

Kluczowym jest zatem to, aby dbać o odpowiednią ilość dostarczanego pożywienia w czasie menopauzy. W przeciwnym wypadku, bardzo szybko może dojść do odkładaniu węglowodanów w tłuszcz.

Kobiety po 50-tce zapominają o sobie?

Bardzo często przyczyną nadwagi u kobiet w wieku powyżej 50 lat jest również niedbalstwo. Panie najzwyczajniej w świecie przestają dbać o siebie w takim stopniu jak miało to miejsce za młodu. To w połączeniu z rosnącym apetytem i spowolnionym metabolizmem – kończy się nadwagą.

Jak schudnąć, czyli odchudzanie dla kobiety 50+

Proces odchudzania w przypadku kobiet 50+ wygląda dosyć specyficznie. Wszak, organizm pracuje inaczej – jest pozbawiony zdolności motorycznych, a proces trawienny następuje znacznie wolniej. Dlatego też dobór odpowiedniej diety i planu treningowego wydaje się być kluczowy.

Jadłospis odchudzający powinien być zbilansowany, pełnowartościowy i zdrowy. Absolutnie odradzamy korzystać z wszelkiego rodzaju diet głodówkowych. Może i są skuteczne, ale i zarazem niebezpieczne dla organizmu. Jeśli zaś chodzi o trening to najlepszą formą jest aerobik lub ćwiczenia aerobowe (m.in.: jazda na rowerze, bieganie, jazda na rolkach, pływanie).

Suplementacja dla kobiet 50+

Rola suplementacji w procesach odchudzania jest bardzo duża. Przede wszystkim, należy dostarczać środki wspomagające układ trawienny. Świetnie zadziałają suplementy z błonnikiem, tj: african mango, acai berry, zielony jęczmień oraz suplementy z kwasem chlorogenowym, tj.: zielona kawa.

Zasady odchudzania po 50-tce

Proces redukcji u osób po 50-tym roku życia, wymaga zastosowania się do kilku, niezwykle ważnych zasad. O czym mowa?

Choć wielu osobom wydaje się, że proces zrzucania tkanki tłuszczowej musi opierać się na radykalnych rozwiązaniach, to tak w zasadzie nie jest. Może on przebiegać bardzo łagodnie. Trzeba jedynie zastosować się do kilku zasad, które prezentujemy poniżej:

  • Jedz zdrowo – zdrowe, pełnowartościowe, naturalne produkty to zawsze mniejsze zagrożenie, aniżeli genetycznie modyfikowane, niezdrowe pokarmy.
  • Jedz częściej, ale w mniejszych porcjach – rozłożenie posiłku na dwie części jest świetnym pomysłem. Sugerujemy korzystać nie z 3 posiłków, ale z 6. Zagwarantuje to wykorzystywanie wartości odżywczych na bieżąco, co uniemożliwi odkładanie się tkanki tłuszczowej.
  • Unikaj słodyczy, fast-foodów – te dwa typy produktów to największa zmora osób otyłych. Nie ma w tym nic dziwnego, wszak zawierają one mnóstwo cukrów prostych i tłuszczy. To z całą pewnością nie jest wskazane dla osób, które się odchudzają.
  • Nawadniaj organizm – 2-3 litry wody dziennie to minimum. Woda ma na celu wypłukiwać tłuszcze i toksyny z organizmu, co wpłynie nie tylko na zmniejszenie wagi, ale także samopoczucie i pracę narządów wewnętrznych.
  • Ćwicz kilka razy w tygodniu – stymulacja mięśni stanowi podstawę do spalania tkanki tłuszczowej. W momencie kiedy generujemy większe zapotrzebowanie energetyczne zmuszamy organizm do pobierania jej z tkanki tłuszczowej, która stanowi materiał zapasowy.
  • Planuj, zakładaj, bądź zdyscyplinowana – według psychologów, najwięcej porażek związanych z odchudzaniem wynika nie z ograniczeń fizycznych (wykończenia, braku sił), a z ograniczeń psychicznych (poddanie się, kryzysy, zwątpienie).
  • Nie poddawaj się – NIGDY! Pamiętaj, że nawet najwięksi podróżnicy musieli postawić kiedyś pierwszy krok. Jeśli i Ty go postawisz – krocz nieprzerwanie, aż do swojego celu. To naprawdę nie jest takie trudne jak może się Tobie wydawać.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *